Algemene Verkoopvoorwaarden

 

Algemene Verkoopvoorwaarden

1. Doel

Het doel van deze algemene verkoopvoorwaarden is om enerzijds elke eventuele consument te informeren over de voorwaarden waaronder de verkoper overgaat tot de verkoop en de levering van bestelde producten en anderzijds om de rechten en verplichtingen van partijen te definiëren in het kader van de verkoop van producten aan de consument. Deze voorwaarden zijn zonder beperkingen of voorbehoud van toepassing op alle verkopen van de op zijn website door de FIXNVIS-winkel aangeboden producten.

Dit betekent dat de bestelling door iedere persoon van een product dat te koop wordt aangeboden op de website van de FIXNVIS-winkel volledige aanvaarding meebrengt van deze algemene verkoopvoorwaarden en dat de koper erkent daarvan voorafgaand aan zijn bestelling kennis te hebben genomen.

De producten worden te koop aangeboden in het volgende geografische gebied: het vasteland van Frankrijk, Corsica, overzeese gebieden behorend tot Frankrijk, Europa, Afrika.

De FIXNVIS-winkel behoudt zich het recht voor om op ieder moment deze algemene verkoopvoorwaarden te wijzigen.

2. Identiteit van het bedrijf

Naam: FIXNVIS, afdeling van CERGY-VIS
Adres: 17, rue du Périgord
ZI des Béthunes
95310 Saint Ouen L’Aumône
Frankrijk
Telefoon: +33 1 34 40 88 29
E-mail: [email protected] 

3. Toegang tot de website

Koper is zelf verantwoordelijk voor het plaatsen van informatica- en telecommunicatiemiddelen waarmee hij toegang kan verkrijgen tot de website van de FIXNVIS-winkel.

De kosten voor telecommunicatie voor de internettoegang en het gebruik van de website blijven voor rekening van koper.

4. Opstelling van het contract en bestellingen

4.1. Tarieven

De online verkoopprijzen van de producten op de website van de FIXNVIS-winkel, aangegeven in euro, zijn de prijzen die gelden op het moment van registratie van de bestelbon door Koper.

In deze prijzen zijn de verzendkosten niet inbegrepen; deze worden apart in rekening gebracht bovenop de prijs van de gekochte producten naar gelang de hoogte van het orderbedrag. De verzendkosten zullen vóór de registratie van de bestelling door Koper worden aangegeven.

De prijzen zijn inclusief de belasting op de toegevoegde waarde (BTW) die geldt op de dag van bestelling en iedere wijziging in het toepasselijke BTW-tarief zal automatisch worden doorberekend in de prijs van de in de FIXNVIS-winkel via zijn website verkochte producten.

De verkoopprijzen van de producten kunnen op ieder moment gewijzigd worden door de FIXNVIS-winkel. Deze wijziging zal aan Koper bekendgemaakt worden vóór iedere bestelling.

4.2. Kenmerken van de producten

Koper selecteert één of meer producten uit de verschillende aangeboden categorieën op de website van de FIXNVIS-winkel.

De door de FIXNVIS gedane aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt. Voor producten die niet in voorraad zijn, zijn de door de FIXNVIS gedane aanbiedingen geldig onder voorbehoud van beschikbaarheid bij zijn leveranciers.

De FIXNVIS-winkel behoudt zich het recht voor het productassortiment te wijzigen met name afhankelijk van de eisen in verband met zijn leveranciers.

De foto's, afbeeldingen en beschrijvingen van producten die te koop worden aangeboden zijn slechts ter indicatie en zijn voor verkoper niet bindend.

In het geval dat een leverancier een product mocht wijzigen, is verkoper niet aansprakelijk voor de grafische afbeelding ervan en heeft dit ook geen gevolgen voor de geldigheid van de koop.

4.3. Bestelling

Iedere bestelling veronderstelt de instemming zonder beperking of voorbehoud met deze algemene verkoopvoorwaarden.

Vanaf het moment dat Koper zijn bestelling geregistreerd heeft door te klikken op het icoon "Uw bestelling bevestigen", wordt hij geacht met kennis van zaken en zonder voorbehoud deze algemene verkoopvoorwaarden, de prijzen, volumes en aantallen van de te koop aangeboden en bestelde producten te hebben aanvaard.

Koper kan bestellen:
- via internet
- per post

De bestelling van Koper dient per e-mail te worden bevestigd door de FIXNVIS-winkel.

De koop zal pas als definitief worden beschouwd na toezending aan Koper van de orderbevestiging door de FIXNVIS-winkel en incassering door deze van de volledige prijs.

De FIXNVIS-winkel raadt de Koper aan om deze informatie te bewaren, op papier of digitaal. 


5. Betaling

De betaling dient plaats te vinden bij de bestelling door Koper. De betaalde sommen kunnen nooit beschouwd worden als een aanbetaling of voorschot.

De incassering van het volledige bedrag van de bestelling zal plaatsvinden door de FIXNVIS-winkel op het moment van bevestiging van de bestelling of, in geval van betaling door middel van overschrijving, na ontvangst daarvan.

Alle bestellingen zijn betaalbaar in euro.

Voor het betalen van zijn bestelling beschikt Koper over alle op zijn bestelbon vermelde betaalwijzen:
Creditcard, Bankoverschrijving, Paypal,
Paypal Express, Wexpay.
Koper garandeert de FIXNVIS-winkel dat hij beschikt over de eventueel noodzakelijke volmachten voor het gebruik van de door hem bij de registratie van de bestelbon gekozen betaalwijze.

De FIXNVIS-winkel behoudt zich het recht voor om iedere bestelling en/of bezorging op te schorten of te annuleren, ongeacht de aard ervan en het stadium van uitvoering, in geval van niet-betaling van enig bedrag dat verschuldigd mocht zijn door Koper of in geval van een betalingsprobleem.

Boetes ter hoogte van de wettelijke rente verhoogd met vijf punten zijn van rechtswege van toepassing op bedragen die niet betaald zijn na een termijn van tien dagen na de factuurdatum of vanaf de bekendmaking van de weigering van de betaling per bank voor elke andere betaalwijze. De levering van elke nieuwe bestelling kan worden opgeschort in geval van betalingsvertraging bij een eerdere bestelling en dit onverminderd de bepalingen van deze voorwaarden.

De FIXNVIS-winkel behoudt zich het recht voor om een kopie van het identiteitsbewijs van Koper te vragen voor elke betaling door middel van een creditcard.

In het kader van de bestrijding van internetfraude kan de informatie met betrekking tot uw bestelling ter controle worden doorgegeven aan iedere derde.

6. Productkeuze

Koper, die heeft kennis genomen van de in de FIXNVIS-winkel verkochte producten en de kenmerken, heeft op alleen zijn verantwoording en afhankelijk van de behoeften die hij voor iedere bestelling heeft vastgesteld, zijn keuze gemaakt voor het product of de producten die hij bestelt. Omdat Koper als enige de producten kent die hij bezit en gebruikt, is hij de enige die de compatibiliteit van de bestelde producten met de door hem gebruikte producten kent.

Het is uitsluitend de taak van Koper, indien hij zichzelf onvoldoende geschikt acht, om zich bij te laten staan door een adviseur.
 
 


7. Aflevering en ontvangst

7.1. Algemene regels

De producten zullen worden afgeleverd op het door Koper op de bestelbon aangegeven adres.

Koper kan op zijn uitdrukkelijk verzoek de factuur toegezonden krijgen op het factuuradres en niet op het afleveradres, door de daarvoor bestemde optie op de bestelbon te bevestigen.

In geval van gedeeltelijke beschikbaarheid van de artikelen, kan de FIXNVIS-winkel de bestellingen splitsen. Zo kunnen de direct leverbare artikelen de eerste keer worden toegezonden, terwijl de rest van de bestelling wordt verzonden als alle overige artikelen leverbaar zijn.

De FIXNVIS-winkel biedt haar klanten levering aan via TNT of COLISSIMO Suivi van la Poste aan. Volumineuze artikelen kunnen alleen met een vervoerder worden bezorgd.

Tenzij de hieronder uitgelegde procedures niet worden nagekomen, zal geen enkele klacht van Koper aanvaard worden.

7.2. Kenmerken van het systeem COLISSIMO Suivi van la POSTE

De bezorging vindt plaats door de postbode op het woonadres van Koper. Bij afwezigheid ontvangt Koper of de geadresseerde van het bestelde product een bericht dat de postbode is langs geweest, waarmee hij de bestelde producten gedurende een periode van twee weken af kan halen op het dichtstbijzijnde postkantoor.

Koper dient in aanwezigheid van de postbeambte of de bezorger de staat van de verpakking van de goederen en de inhoud ervan te controleren bij aflevering.

In het geval dat Koper enige twijfel heeft van welke aard dan ook over de staat of de inhoud van zijn pakket, moet hij:
- De Colissimo-procedure toepassen (met name de verschuldigde schade, alle klachten en voorbehouden aangeven) en de goederen weigeren door meteen een afwijkingsformulier af te geven aan de postbeambte (formulier 170).
- deze incidenten door te geven aan de FIXNVIS-winkel.
                       
7.3. Kenmerken van het TNT-systeem
 
Koper heeft de keuze tussen TNT “Op het huisadres” of TNT “Relais Colisâ”.
 
-TNT “Op het huisadres”:
De dienst is beschikbaar voor verzendingen van maandag tot en met vrijdag, met bezorging van maandag tot en met zaterdag.
Voor Frankrijk: bezorging op het huisadres van koper op de dag volgend op de dag van verzending tussen 8.00 u en 13.00 u.
Buiten Frankrijk: zie artikel 7.4 "Aflevertermijnen".
Pakket persoonlijk overhandigd tegen aftekening.
Bij afwezigheid wordt het pakket automatisch afgeleverd op het dichtstbijzijnde Relais Colisâ. TNT laat een bericht achter en koper ontvangt een SMS of een e-mail waarin wordt aangegeven waar zijn pakket is.
 
 
 
-TNT “Relais Colisâ” (niet beschikbaar voor internationale verzending):
Netwerk van 3800 Relais Colisâ-punten in Frankrijk.
De dienst is geopend voor verzendingen van maandag tot en met vrijdag met bezorging van maandag tot en met zaterdag.
Bezorging in het door koper uitgekozen Relais Colisâ op de dag volgend op de dag van verzending.
TNT stuurt een SMS of een e-mail aan koper om hem mee te delen dat zijn pakket is afgegeven in een Relais Colisâ
Het pakket kan worden afgehaald vanaf 17.00 u, tijdens de openingstijden van de gekozen winkel.
De pakketten worden afgegeven tegen overlegging van een identiteitsbewijs (controle van de identiteit en de handtekening).
Bij het ophalen zal er in een Relais Colisâ geen enkele financiële transactie plaatsvinden.
Na verloop van een termijn van 10 dagen wordt het pakket automatisch teruggestuurd aan verkoper, als koper zich niet gemeld heeft.
 

7.4 Aflevertermijnen

De gemiddelde termijnen vanaf het magazijn van de FIXNVIS-winkel zijn de volgende:
 
Vasteland van Frankrijk:
- COLISSIMO Suivi van la POSTE : 48-72 uur.
- TNT: 24 uur.
- Vervoerder: 3 tot 5 dagen
 
Overzeese gebieden van Frankrijk:
COLISSIMO: 5 tot 7 dagen na de besteldatum (termijn in werkdagen)
TNT: 3 tot 7 dagen na de besteldatum (termijn in werkdagen)
 
Internationaal:
COLISSIMO: 4 tot 8 dagen na de besteldatum (termijn in werkdagen)
TNT: 1 tot 7 dagen na de besteldatum (termijn in werkdagen)
 


Deze termijn worden ter indicatie aangegeven.

Een eventuele overschrijding kan geen aanleiding zijn voor een schadevergoeding, inhouding of annulering van de bestelling door Koper.

In ieder geval, en conform de bepalingen van artikel L 121.20.3 van de Code de la Consommation (Franse consumentenwet) zullen de bestelde producten bezorgd worden binnen een termijn van uiterlijk 30 dagen vanaf de dag nadat Koper zijn bestelling heeft geregistreerd, onder voorbehoud van volledige betaling van de prijs.

Als de bestelling na het verstrijken van deze termijn niet bezorgd is, heeft Koper het recht om zijn bestelling te annuleren. De door Koper betaalde bedragen zullen dan onmiddellijk aan hem worden terugbetaald, behalve iedere andere schadevergoeding.

In geval van vertraging in de bezorging ten opzichte de eerst vastgestelde datum moet Koper dit schriftelijk signaleren (post, fax, e-mail) aan de FIXNVIS-winkel, zodat zij de kwaliteit van de aangeboden diensten kan verbeteren  en de FIXNVIS over kan gaan tot onderzoek bij de vervoerder.

Een onderzoek bij de vervoerder kan tot 21 werkdagen duren. Indien het product wordt teruggevonden gedurende deze periode, zal het direct opnieuw verzonden worden naar de plaats van bezorging die is aangegeven op de bestelbon.

Indien het bestelde product daarentegen niet is teruggevonden na het verstrijken van deze periode van 21 dagen van onderzoek, zal de FIXNVIS-winkel op zijn kosten de door Koper bestelde producten opnieuw verzenden.

In het geval dat het bestelde product dan niet meer leverbaar is, zullen de in artikel 8 bedoelde bepalingen worden toegepast. Bij ruiling van het product zullen de bezorgkosten voor rekening van de consument komen.

7.5. Problemen met de kwaliteit of de conformiteit

In geval van bezorging van een product dat niet conform de bestelling is (defect of niet-conform), dient Koper zijn klacht binnen een termijn van 7 dagen vanaf de ondertekening van de verzendbon in te dienen.

Klachten dienen door middel van een aangetekende brief met bericht van ontvangst te worden gezonden aan het in paragraaf 2 van deze voorwaarden aangegeven adres en dienen te bevatten:
- de gegevens van Koper.
- de productreferenties.
- de redenen van de klacht.

De terugzending van de producten dient plaats te vinden binnen een termijn van zeven werkdagen vanaf de toekenning van een retourneringsnummer door de klantenservice van de FIXNVIS-winkel.

Als dit niet gebeurt, zal de FIXNVIS-winkel niet overgaan tot ruiling of terugbetaling van de aldus bestelde producten.

Elk te ruilen of terug te geven product dient aan de FIXNVIS-winkel te worden teruggezonden in de oorspronkelijke staat en verpakking en dient het hele product met zijn accessoires te omvatten.

De verzendkosten komen ten laste van koper.

Elk risico in verband met het terugzenden van het product komt ten laste van Koper.

Als hij zich niet houdt aan de hierboven uitgelegde procedure en de aangegeven termijn, kan Koper geen enkele klacht indienen wegens niet-conformiteit of zichtbaar gebrek van de geleverde producten, omdat de producten dan geacht worden conform en vrij van zichtbare gebruiken te zijn.

8. Beschikbaarheid van de producten
 
In geval het bestelde product niet leverbaar is, zal de FIXNVIS-winkel de Koper daarover zo snel mogelijk informeren.

Overeenkomstig de bepalingen van artikel L121.20.3 van de Code de la Consommation (Franse consumentenwet) kan de FIXNVIS-winkel in dat geval een product van een gelijkwaardige kwaliteit en prijs leveren.

Indien de FIXNVIS-winkel geen gebruik maakt van deze mogelijkheid, zal Koper zonder uitstel restitutie krijgen en uiterlijk binnen dertig dagen na betaling van de bedragen die hij heeft overgemaakt.
     Deze clausule geldt niet voor professionele klanten (bedrijven).


9. Bedenktijd

Conform artikel L121-16 van de Code de la Consommation (Franse consumentenwet) beschikt Koper over een termijn van zeven hele dagen vanaf de datum van ontvangst om de bestelde producten, op zijn kosten, terug te sturen voor restitutie.

De producten moeten verplicht worden teruggestuurd aan de FIXNVIS-winkel in een perfecte staat voor wederverkoop, in hun oorspronkelijke staat (verpakking, accessoires, handleiding…), behoorlijk verzegeld en samen met de aankoopfactuur.

Indien het product een garantieformulier bevat of enig ander in te vullen document, mag dit niet ingevuld zijn, zodat de koper zijn herroepingrecht kan uitoefenen.

Voor een onvolledig, in waarde verminderd of beschadigd product of een product waarvan de oorspronkelijke verpakking beschadigd is, wordt geen restitutie verleend en dit kan niet geruild worden.

De uitoefening van het herroepingrecht zal leiden tot een terugbetaling in contanten door hercreditering van de creditcard die is ingevoerd bij de aanvankelijke bestelling of, als dit niet mogelijk is, door middel van een briefcheque.
Deze clausule is niet tegenwerpbaar aan professionele klanten.


10. Eigendomsvoorbehoud

De FIXNVIS-winkel behoudt de volle eigendom van de verkochte producten tot aan de volledige incassering van de prijs in hoofdsom, inclusief kosten en heffingen.

11. Garantie

Voor sommige verkochte producten geldt een fabrieksgarantie, waarvan de algemene voorwaarden verschillen van de ene leverancier tot de andere. De algemene voorwaarden en de duur van de garantie zijn beschikbaar op de website van de FIXNVIS-winkel. Koper wordt geacht deze te hebben geraadpleegd en aanvaard.

Voor elke terugzending van een product in verband met de genoemde garantie moet vooraf toestemming worden gegeven door de FIXNVIS-winkel. Daartoe neemt Koper contact op met de Klantenservice van de FIXNVIS-winkel.

Zonder toestemming vooraf van de FIXNVIS-winkel zal geen enkele terugzending aanvaard worden.


Het defecte product dient te worden teruggestuurd in zijn oorspronkelijke verpakking, het hele product te bevatten en de accessoires ervan.

Een onvolledig, in waarde verminderd of beschadigd product of een product waarvan de oorspronkelijke verpakking beschadigd is, zal niet worden teruggenomen of geruild in het kader van de garantie.

Alle kosten en risico's in verband met de terugzending van het product komen ten laste van Koper.

Het product onder garantie zal naar keuze van de fabrikant geruild of gerepareerd worden.

De FIXNVIS-winkel geeft Koper slechts garantie wegens verborgen gebreken die de geleverde producten zouden kunnen hebben in het kader van een vervanging van de defecte producten of de onderdelen die hen ongeschikt maken voor hun gebruik, zonder dat hij door Koper aansprakelijk kan worden gehouden voor de eventuele schadelijke gevolgen die deze verborgen gebreken hadden kunnen veroorzaken.

In ieder geval dekken de garanties niet:

- de vervanging van gebruiksgoederen.
- het abnormale en niet-conforme gebruik van producten.
- schade waarover een speciale vermelding is opgenomen in de productbeschrijving.
- gebreken en de gevolgen daarvan die te wijten zijn aan het optreden van Koper of een reparateur die niet erkend is door de FIXNVIS-winkel.
- gebreken en de gevolgen daarvan in verband met het niet gebruiken van het product conform zijn bestemming (professioneel, collectief gebruik…).
- producten die vallen onder een specifiek hulpverlenings- of onderhoudscontract.

12. Aansprakelijkheid

De door de FIXNVIS-winkel aangeboden producten voldoen aan de geldende Franse wetgeving.

De FIXNVIS-winkel kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de niet-nakoming van het contract in geval van het niet in voorraad zijn of de niet-leverbaarheid van het product, overmacht, verstoring of volledige of gedeeltelijke staking met name bij de postdiensten en transportmiddelen en/of communicatiemiddelen.  

De FIXNVIS-winkel kan niet aansprakelijk gesteld worden voor alle indirecte schade die kan optreden als gevolg van de aankoop van producten.

De FIXNVIS-winkel kan niet aansprakelijk gesteld worden voor enig verlies van gegevens, bestanden. Het is aan Koper om te zorgen voor de noodzakelijke opslag ervan.

De FIXNVIS-winkel kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de gehele of gedeeltelijke onmogelijkheid om een product te gebruiken, met name vanwege de incompabiliteit van materialen, noch kan dit aanleiding zijn voor een schadevergoeding of terugbetaling.

De website van de FIXNVIS-winkel bevat eveneens informatie die afkomstig is van derden en links naar andere websites. De FIXNVIS-winkel kan in geen enkel geval aansprakelijk gesteld worden voor het gebruik, de toegang tot of de onmogelijkheid om deze informatie van derden te gebruiken, noch voor de inhoud van andere websites.

13. Gedeeltelijke ongeldigheid

Indien één of meer bepalingen van deze algemene verkoopvoorwaarden voor ongeldig worden gehouden of ongeldig worden verklaard op grond van een wet, regeling of als gevolg van een definitieve beslissing van een bevoegd gerecht, zullen de overige bepalingen hun gehele kracht en omvang behouden.

14. Niet-afzien

Uit het feit dat één der partijen zich niet beroept op een niet-nakoming door de andere partij van enige verplichting als bedoeld in deze algemene verkoopvoorwaarden mag niet afgeleid worden dat in de toekomst wordt afgezien van de verplichting in kwestie.

15. Toepasselijk recht

De verkopen van producten uit de FIXNVIS-winkel vallen onder het Franse recht.

16. Persoonsbescherming

De door de FIXNVIS bij iedere bestelling door Koper verzamelde informatie is noodzakelijk voor het afhandelen van zijn bestelling door de FIXNVIS-winkel en zijn commerciële partners. Conform de loi Informatique et Libertés (Franse wet persoonsbescherming) nr. °78-17 van 16 januari 1978, heeft Koper recht op toegang, rectificatie, verzet en verwijdering van de op hem betrekking hebbende gegevens bij de FIXNVIS-winkel.

Door tussenkomst van de FIXNVIS-winkel kan Koper commerciële aanbiedingen ontvangen van andere instanties of bedrijven of geïnformeerd worden over de aanbiedingen van de FIXNVIS-winkel. Indien Koper deze voorstellen niet wil ontvangen, kan hij de FIXNVIS-winkel daarover per brief informeren.